SD Uppsala medverkade på 60-plusmässan | Sverigedemokraterna Uppsala

SD Uppsala medverkade på 60-plusmässan

För första gången deltog Sverigedemokraterna Uppsala på den populära 60-plusmässan. Mässan, som äger rum på Fyrishov i Uppsala, har anordnats sedan 2011 av Pia Brunell Hansson och Laila Fridh och är mycket välbesökt med flera tusen besökare under de två dagar den pågår. I år var det drygt 5 000 st.

Denna gång varade äldremässan i Uppsala under torsdagen den 4 och fredagen den 5 april. Totalt fanns det ett hundratal utställare som ville nå målgruppen 60+ på plats.

Flera hundratals besökare stannade vid SD:s monter A36 och tog emot informationsmaterial om partiet och dess politik, inte minst om både den lokala och den nationella äldrepolitiken. Av dessa ville flera tiotals bli medlemmar eller lovade i övrigt att rösta på och stödja partiet.

SD Uppsala kommer att delta på seniormässan även nästa år och hoppas på ett ännu större intresse då. I år deltog förutom SD också Socialdemokraterna och Moderaterna av de politiska partierna i Uppsala. Ifjol fanns Folkpartiet med. År 2011 var inga partier representerade på mässan.

– Vi har den senaste tiden noterat ett ökat intresse för vårt parti bland äldre väljare och vill så klart komma ut och berätta om vår politik även för nya väljargrupper, inte minst när det gäller äldrefrågorna. Inom kort kommer Sverigedemokraterna även att bilda ett eget seniorförbund, kommenterar SD Upplands distriktsordförande Pavel Gamov.

60-plusmässan (60plusmassan.se)

60-plusmässan i Uppsala 2013 (60plusmassan.se)

Mässa för aktiva seniorer (Laura Patnaik, Uppsalatidningen (UT), direktpress.se, s. 18, 28 mars – 4 april, 13/2013)

En mässa för fotriktiga resenärer (Lennart Lindström, Upsala Nya Tidning (UNT), 2013-04-05, s. 8)