Pavel Gamov (SD) gästbloggar om Gottsunda | Sverigedemokraterna Uppsala

Pavel Gamov (SD) gästbloggar om Gottsunda

Det kommunala projektet Mötesplats Gottsunda har just nu en serie där politiker i Uppsala kommun gästbloggar på hemsidan. Idag har turen kommit till Pavel Gamov, gruppledare för Sverigedemokraterna i Uppsala kommunfullmäktige.

Ett sammanhållet Gottsunda

Gästbloggare: Pavel Gamov (sd)

Posted on 24 februari, 2012 by motesplatsgottsunda@uppsala.se

Ett sammanhållet Gottsunda

Gottsunda är idag den främsta symbolen i Uppsala för resultatet av den splittringspolitik som övriga partier i kommun och riksdag bedrivit de senaste decennierna. En fatalt misslyckad invandrings-, integrations- och kriminalpolitik har skapat en stadsdel plågad av sociala, ekonomiska, religiösa och kulturella problem. Många Uppsalabors bild av Gottsunda är allt annat än positiv med påminnelser om bland annat upplopp, skottlossning, bilbränder och annan kriminalitet.

Sverigedemokraterna ser det som sin uppgift att vända denna utveckling genom att först och främst se till att kommunen tar en invandringspaus och bidra till en ansvarsfull invandringspolitik på nationell nivå. Polis och rättsväsende måste stärkas för ökad synlighet och bättre effektivitet. Fler behöver komma i arbete, och genom att ställa krav på dem som kommer till Sverige att anpassa sig efter de regler, lagar och sedvänjor som gäller här, istället för tvärtom, skapas ett harmoniskt samhälle.

Först då kan vi få ett sammanhållet Gottsunda, som blir betydligt tryggare än idag och med mindre splittring och segregation. Om vi inte vänder trenden nu riskerar vi att slita sönder samhället ännu mer. SD jobbar för trygghet och tradition och välkomnar människor som vill göra rätt för sig och bidra till det svenska samhället. Den som kommer till vårt Uppsala skall också ta seden dit man kommer, vilket innebär anpassning snarare än frivillig segregering.

Pavel Gamov (sd)
gruppledare

This entry was posted in Stadsdelsutveckling, Uppsala kommunen. Bookmark the permalink.