Intervju med SD Uppsalas förstanamn Pavel Gamov (SD) | Sverigedemokraterna Uppsala

Intervju med SD Uppsalas förstanamn Pavel Gamov (SD)

Under gårdagen, måndagen den 16 augusti 2010, intervjuades Sverigedemokraterna Uppsalas förstanamn, Pavel Gamov (SD), av TV4 Nyheterna Uppsala i en längre intervju av den politiske reportern Jan Nordling.

Sverigedemokraternas förstanamn i Uppsalas kommunval Pavel Gamov i en intervju med TV4:s politiske reporter Jan Nordling.

Pavel Gamov kandiderar till Uppsala kommunfullmäktige (plats 1), Uppsala läns landsting (plats 2) och Sveriges riksdag (plats 28). Intervjun ingår i lokalredaktionens satsning att få Uppsalaväljarna att känna igen sina lokala politiker och finns att beskåda nedan.

Se hela intervjun med Pavel Gamov (SD)

Under intervjun, som ägde rum på Uppsala konstmuseum på Uppsala slott, fick Pavel Gamov, liksom övriga fullmäktigepartiers förstanamn, måla ett självporträtt. Porträtten kommer enligt TV4:s regler att utaktioneras på Tradera mellan 2 och 16 september. Pengarna från Pavel Gamovs auktion kommer att doneras till Cancerfonden.

Självporträtt av Pavel Gamov (SD) målat för TV4 Nyheterna Uppsalas räkning.

Länkar:

TV4 Nyheterna Uppsala
Se alla politikerintervjuer
Känner du igen din kommunpolitiker?
Två tredjedelar känner inte igen sina politiker